Dla pacjentów ważna jest dostępność

Z Konradem Michalskim, dyrektorem medycznym PZU Zdrowie, rozmawia Iwona Schymalla.

Medexpress: Co dla pacjenta liczy się najbardziej, gdy podejmuje decyzję o skorzystaniu z prywatnej służby zdrowia?

K.M.: Z naszych doświadczeń wynika, że najbardziej istotną kwestią jest dostępność do usług – do lekarza, badań diagnostycznych, konsultacji. To zarówno czas od momentu wystąpienia potrzeby do jej zrealizowania, jak i dostępność terytorialna, by nie trzeba było jechać daleko, a korzystać z tych usług w miejscu zamieszkania.

Medexpress: Najważniejsze jest, by szybko i bez kolejki móc skorzystać z porady eksperta?

K.M.: Tak. W medycynie często liczy się czas od wystąpienia pierwszych objawów do postawienia trafnej diagnozy i włączenia leczenia. Jest to niezwykle istotne. I nasi klienci liczą na to, że będą mogli bez ustawiania się w kolejce rozpocząć leczenie, zdiagnozować się czy też skonsultować inne swoje problemy medyczne.

Medexpress: Bez wątpienia telemedycyna i wszelkie usługi telekomunikacyjne to coś, co bardzo ułatwia pacjentowi troskę o zdrowie. Czy rozwiązania telekomunikacyjne są już w zakresie usług PZU Zdrowie?

K.M.: Jak najbardziej. To jedna z metod ułatwiania dostępu do usług pacjentom, przyspieszenia konsultacji. Stawiamy bardzo mocno na telemedycynę. Staramy się, by jak najwięcej wizyt było umawianych online, przez portal pacjenta i infolinię, ale tak, by dało się to zrobić za jednym razem - od zalogowania się do sytemu do momentu umówienia wizyty. A także, by pacjent mógł skorzystać z dostępnych przez całą dobę telekonsultacji w zakresie kilkunastu specjalności, tych najczęściej występujących. W ciągu praktycznie kilkunastu minut jest w stanie skorzystać z telekonsultacji, a na niej uzyskać wstępną diagnozę. Wówczas możemy go lepiej przygotować do wizyty „stacjonarnej”, podczas której pacjent dostaje już niezbędne skierowania na badania. W trakcie telekonsultacji pacjent może także otrzymać e-receptę, którą wdrożyliśmy w naszych placówkach, e-skierowania, czy też po prostu porady adresujące jego wątpliwości.

Medexpress: Czyli prowadzicie pacjenta precyzyjnie wyznaczoną ścieżką od początku aż do momentu, kiedy już wdrożone zostanie konkretne leczenie?

K.M.: Tak. Zaczynamy już korzystać z rozwiązań sztucznej inteligencji, gdzie pacjent na naszym portalu może przeprowadzić wstępną diagnozę przy pomocy aplikacji Symptom Checker, która pokaże zarówno konsultantowi infolinii, jak i samemu pacjentowi, jaki wstępnie jest problem i do jakiego lekarza powinien się zwrócić. Możemy to skonsultować następnie z lekarzem w trakcie telekonsultacji.

Medexpress: Na czym polega ubezpieczenie „Plan na zdrowie”?

K.M.: To ubezpieczenie zdrowotne oferowane przez grupę PZU w kilku wariantach. W wariancie podstawowym dotyczy usług po wypadku, ale klient może ten zakres wybrać i dostosować do siebie. Może wykupić dodatkowe ubezpieczenie, które wykracza poza sytuacje związane z wypadkiem, czyli konsultacje medyczne, diagnostykę, również w sytuacji ciężkiego zachorowania. Tu mamy kilkanaście bardzo ciężkich chorób, jak np. stwardnienie rozsiane czy udar. Również mamy dodatkową opcję w przypadku nowotworów oraz ubezpieczenie poszerzone – pakiet zapewniający dostęp do dosług medycznych powszechnych, czy to w przypadku ciężkiego zachorowania, nowotworu, czy chorób po wypadku.

Medexpress: Z tego co Pan powiedział, warto skorzystać z usług PZU Zdrowie, bo to wielowymiarowa opieka i to także w przypadku trudnych i przewlekłych schorzeń.

K.M.: Oferujemy w ramach naszej sieci, co jest atutem, własną bazę placówek. Jesteśmy operatorem. W tej chwili mamy 65 placówek. Jesteśmy na etapie przejęcia centrów medycznych FALCK. Po sfinalizowaniu tej transakcji będziemy mieli 97 centrów medycznych. I mamy prawie 2200 placówek współpracujących. Tak więc mamy pełne pokrycie zarówno terytorialne, jak i specjalistyczne. Oferujemy pełną i kompleksową diagnostykę, jak i leczenie. I to oferujemy pacjentowi, naszemu klientowi, który do nas trafia, jest obsługiwany szybko i kompleksowo.

Źródło: www.medexpress.pl